21 iunie 2014

Povestea unei expozitii ratate (III) - Vernisaj sub scarã

      Este luni si mai e o zi pânã se întâmplã "primul vernisaj de expozitie personalã", în viata mea de fotograf amator. Am si nu am emotii. Deja unii din cei invitati mã sunã sa-mi spunã cã nu pot veni. Sunt plecati din localitate si unii chiar din tarã. Asta e, îmi pare rãu. O vor vedea pe gard. Problema este ca fotografiile pe care le am eu acolo trebuie "vorbite". Nu sunt fotografii "frumoase". Sunt frânturi din viata de zi cu zi, din banalul Iasului. Nu sunt fãcute la Marea Mediteranã, în Grecia, pe Coasta de Azur sau în Alpi. Nici mãcar în Carpatii nostri. 
      Vorbim de pavele si scaune, de suporti de lemn, de corturi, fântâni arteziene, mese de sticlã si uluci de beton. Ce poate fi frumos în astea !?  Ordinea, rigoarea... Ordinea iti poate aduce liniste, sigurantã, încredere si de ce nu ...libertate. Libertatea de a fi creativ. Sa cauti ordinea in lucruri, este o provocare... Si asta am încercat eu. Si tot o provocare a venit din partea lui Dan, care mã anuntã cu 24 de ore înainte de vernisaj cã acesta nu va putea avea loc la locul stabilit si inclus în afis. Sala Diotima a fost datã pe bani pentru o serbare. Asta e ! Banul are valoarea lui, incomparabilã si incompatibilã ! Ce o sã facem ? Stãm afarã, gasim o salã, stãm în Labirint ! Vom vedea. 
Si am vãzut ! Cu 30 de minute înainte de ora stabilitã am organizat sala de sub scarã, lângã WC. Au venit, colegii din CF, câtiva oameni  pe care nu i-am vãzut de foarte multã vreme si câteva persoane care au venit, pentru cã îl cunosc pe Dan. Oameni frumosi la chip si la suflet, prieteni, colegi de club. Ce poti sa-ti doresti mai mult la un astfel de eveniment !? Filmul pe care l-am facut a mers sacadat, cã player-ul, rezolutia si videoproiectorul nu s-au înteles unul pe altul. A vorbit Dan, am vorbit eu si totul s-a încheiat. Premierã în istoria CCMU, a avut loc un "vernisaj sub scarã". Fapt care, pâna la urmã, a avut farmecul lui ! Totul este sa gândesti pozitiv ! Pentru cã DA, fotografiile au rãmas la locul lor, "La gard" !Teoretic, douã (2) sãptãmâni fotografiile mele vor fi expuse, sã le vadã comunitatea. Sã FIE adevãrat !?